Order och betalningsvillkor
Dessa beställnings- och betalningsvillkor är giltiga från 1.8.2021.
Nätbutik
Aiming Oy
Vanhankaupungintie 96
65610 Mustasaari
0408471179
info@aiming.fi
3221228-6
Priserna på produkterna uttrycks i euro och inkluderar 24% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.
Beställning
Produkter beställs i webbutiken genom att överföra dem till kundvagnen och betala för innehållet i kundvagnen i online -betalningstjänsten. All kundinformation behandlas konfidentiellt. Kontaktuppgifterna som begärs i samband med beställningen kommer inte att användas för annat än leverans av beställningen eller för att klargöra eventuella oklarheter i den, om inte annat anges. När du beställer från webbutiken måste du läsa och förbinda dig till de då gällande leveransvillkoren.
Betalnings- och betalningsmetoder
Betalningsförmedlaren för webbutiken är Visma Pay (Paybyway Oy, företags-ID 2486559-4), som är registrerat i registret över betalningsinstitut som förs av Finansinspektionen. Betalning sker via Visma Pays onlinetjänst och Visma Pay eller Paybyway Oy visas som betalningsmottagare på kontoutdrag och faktura. Visma Pay vidarebefordrar betalningar till onlinebutiken. Betalningen är säker, eftersom all information om betalningstransaktionen överförs med en krypterad anslutning så att ingen tredje part kan se detaljerna i betalningstransaktionen.
Transaktionen skapas mellan e-handelskunden och e-handeln. E-handel ansvarar för alla skyldigheter i samband med transaktionen.
Läs mer Visma Pay: https://www.visma.fi/vismapay/
När du väljer bank- eller kreditkort som betalningsmetod i onlinebutiken fungerar Stripe, en säker och enkel betalningsmetod, som en betalningsförmedlare. För bank- och kreditkortbetalningar debiterar vi en leveransavgift på 2%. Betalning sker direkt på e-handelswebbplatsen och du kommer inte att skickas till någon annan tjänst. När du betalar med debet- eller kreditkortbetalningen som erbjuds av Stripe accepterar du Stripes villkor som finns här. Mottagaren av betalningen är Aiming Oy.
Onlinebutiken fungerar som marknadsförare av produkter och tjänster och som leverantör av produkter till kunden. Onlinebutiken tar hand om de lagstadgade och andra skyldigheter som är förknippade med transaktionen. Om du vill klaga eller returnera produkten bör du kontakta webbutiken där produkten beställdes direkt.
Beställning och betalningsbekräftelse
När vi har mottagit din beställning skickar vi omedelbart en orderbekräftelse via e -post med dina beställningsuppgifter. Kontrollera alltid innehållet i orderbekräftelsen. Om du har några frågor, vänligen kontakta vår kundservice omedelbart. Spara din orderbekräftelse om du behöver kontakta kundtjänst. När du arbetar med kundservice, behåll alltid ditt möjliga kundnummer och ordernummer tillgängligt. Kontrollera alltid att paketets innehåll matchar orderstyrkan
Du kan kontakta vår kundtjänst med följande information: info@aiming.fi
Leveranssätt och kostnader
Fraktkostnader inkluderar porto och förpackning. I kundvagnen presenterar vi en uppskattning av framtida leveranskostnader enligt den primära leveransmetoden som används. Du kan se de exakta leveranskostnaderna efter att du valt önskad betalnings- och leveransmetod för beställningen. Vilka leveransmetoder som används beror på innehållet och totalvikten i kundvagnen. Från de leveransmetoder som används i kassan kan du välja det alternativ som passar dig bäst, i samband med vilken den exakta leveranskostnaden presenteras.
Leveranstid
Våra vanligaste leveranstider till Finland varierar beroende på beställning och leveranssätt. Undantag från uppskattade leveranstider anges om varukorgen har slutprodukter och vi meddelar dig också om förseningar direkt efter beställning.
Vi är inte ansvariga för förseningar som orsakas av force majeure eller indirekt besvär orsakade av förseningar. Onlinebutiken informerar om olika leveranstider på sin webbplats.
Returpolicy
Konsumenten har alltid 14 dagars ångerrätt (beräknat från mottagandet av de beställda varorna eller den sista varugruppen). Om du vill avbryta transaktionen måste du meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Varorna måste returneras senast 14 dagar efter meddelandet om avbokning.
– Ångerrätten gäller inte för defekta eller defekta varor, i så fall är det ett klagomål.
När du returnerar oanvända varor med sina etiketter och förpackningar inom 14 dagar efter att du meddelat avbokningen kommer vi att återbetala hela beloppet du betalat. Om varans kvalitet har lidit till följd av att de behandlats mer än vad som är nödvändigt för att undersöka produktens skick och funktionalitet, kan vi dra av det belopp som motsvarar avskrivningen från återbetalningen. Kunden betalar portot för det returnerade paketet.
Du kan returnera produkterna i samma paket som leveransen kom till dig. Om du har hunnit göra dig av med paketet kan du skicka returen bra i ett annat paket – det viktigaste är att du packat returen bra. Vid retur ska du ange ditt ordernummer och / eller fakturanummer så att vi vet vilken order din retur gäller. Spara returkvittot så att du vid behov kan bevisa att varorna har returnerats i tid.
Leverera returen till närmaste Posti -serviceställe och skicka den till följande returadress:
Aiming Oy
Vanhankaupungintie 96
65610 Mustasaari
Du kan byta ut produkten mot en annan genom att returnera produkten till oss enligt våra returinstruktioner och därefter kan du lägga en ny beställning på vår webbplats.
Återbetalning
Om du av en eller annan anledning returnerar din beställning, återbetalas betalningsmetoden.
Ångerrätt
Du har rätt att säga upp detta avtal inom 14 dagar utan att ange någon anledning. Ångerfristen upphör 14 dagar efter det att den sista varugruppen har mottagits eller, när det gäller nedladdningsbara produkter, från det att ordern mottagits.
För att kunna utnyttja ångerrätten måste du meddela oss om ditt beslut att säga upp avtalet på ett otvetydigt sätt (till exempel genom brev, post eller e -post). Du kan också använda vårt utskrivbara returformulär, men det är inte obligatoriskt.
För att uppfylla ångerfristen är det tillräckligt att du skickar ditt meddelande om utövandet av ångerrätten innan ångerfristen löper ut.
Effekter av uttag
Om du säger upp detta avtal återbetalar vi alla betalningar som du har mottagit från dig, inklusive fraktkostnader (förutom den extra kostnaden för att välja en annan leveransmetod än den billigaste vi erbjuder), utan dröjsmål och i alla fall senast 14 dagar efter att ha mottagit meddelande om avbokning. Vi kommer att göra återbetalningen med den betalningsmetod du använde i den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat, och i alla fall utan kostnad för dig.
Du måste returnera varorna utan dröjsmål och senast 14 dagar efter uppsägningsmeddelandet. Tidsfristen har uppnåtts om du returnerar varorna före utgången av den 14-dagarsperioden.
Du ansvarar endast för eventuella värdeminskningar av varorna till följd av någon annan behandling än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
Paket utan krav
Icke-inlösen är inte samma sak som återbetalning eller avbokning. För paket som inte är inlösta för vilka inget separat avbokningsmeddelande har gjorts kommer vi att debitera leveranskostnaden.
Problemsituationer
Om produkten går förlorad eller skadad under transporten eller inte på annat sätt motsvarar din beställning, måste du inom 14 dagar skriftligen rapportera felet till den adress som anges i avbeställnings- och returrätten eller genom att ringa det telefonnummer som nämns i kontakten information. Om paketet är tydligt skadat under transporten måste du omedelbart göra ett klagomål till det fraktbolag du väljer.